Błędy a powiadamianie

Tomasz Jadowski jadowski w post.pl
Pon, 1 Lis 2004, 17:30:51 CET

On Mon, Nov 01, 2004 at 11:54:59AM +0100, Paweł Gołaszewski wrote:

> IMO bardziej koszerne byłoby w poldku, wtedy od razu w momencie upgrade
> możnaby wysyłać listę.

Pozwolę się nie zgodzić jak zaczniemy wrzucać wszystko do poldka to się
zrobi z niego kobyła. I to nie jest raczej zgodne z filozofią Unix'a :)
małych, specjalizowanych programów robiących jedną rzecz a dobrze.

> Osobny program spowoduje, że trzeba o tym pamiętać (mało komu będzie się
> chciało w efekcie, podobnie jak jest z pldbug (w sumie to należałoby
> usunąć, bo to było ściśle powiązane ze starym BTS, teraz nie działa...)

A cron jest od czego?

Zresztą i tak generatorem będzie "rpm -qa > plik" odpalany z crona :))
Mnie taki "generator" wystarcza :)

> Do pewnego stopnia masz rację, ale... masz listę plików na każdej maszynie
> i w przypadku informacji, którą miałbyś dostawać, będzie tam też
> informacja na których maszynach masz to zainstalowane. Czasem przy pewnej
> ilości maszyn człowiek się zaczyna gubić co gdzie jest (prawda RMF? ;) ).

Niespecjalnie mnie przekonujesz. Masz taką potrzebę to robisz:
1) Listy pakietów dla każdej z maszyn "rpm -qa > lista"
2) Dostajesz listę z BTS'a
3) Grepujesz listy pakietów względem listy BTS'a i już wiesz co
masz.

Wystarcza do tego bash, grep i kilka chwil pracy. Po co to implementować
w BTS-ie?

> W prostym przypadku masz rację.

A w złożonym? Procent pewnie będzie niewielki, poza tym mam zamiar
dać możliwość ustawiania "czułości" powiadamienia dla konkretnego
pakietu co IMHO rozwiązuje sprawę.

> ekhm.... ale chyba ważny procent, nie? ;)

Dla mnie nieistotny :)) Zresztą patrz wyżej.

> Tu bym się nie zgodził.

Ja akurat mam :)

> Nie chodzi o inwentaryzację softu, ale

Patrz wyżej.

> Możesz mieć rację.

> Na początek - może być, choć funkcjonalność będzie ograniczona :)

Wydaje mi się wystarczająca. Moim zdaniem powinniśmy skupić się na
dostarczeniu _prostego_ narzędzia, które będzie śledzić dane pakiety
a każdy zainteresowany zrobi sobie co zechce. Może ją przefiltrować,
powycinać itp.

Hmm, zastanawiam się czy nawet (maksymalna prostota) nie lepiej
zaimplementować czegoś w stylu pld-cvs-commit? Zaraz, zaraz przecież
jest pld-bugs i to właśnie tak działa :))

Po zastanowieniu moim zdaniem lepiej wykorzystać istniejące mechanizmy
(lista pld-bugs) niż tworzyć nowe spełniające de facto tą samą funkcję.

Pozdrawiam
Tomek

--
[ Tomasz 'tomcio44' Jadowski  jadowski w post.pl  PGP ID: 0x13AB0663
[ Fingerprint: 3252 FE7F 703C 7A13 A2A0  021A A7B2 74A5 13AB 0663