kdebase się nie buduje

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Czw, 18 Lis 2004, 22:53:27 CET

On Thu, Nov 18, 2004 at 10:06:03PM +0100, Michal Kochanowicz wrote:

> Modyfikuje struktury w np. include/linux/fs.h Czy to oznacza binarną
> niezgodność?

Jakie struktury?
W linux/fs.h widzę definicję jednej struktury, która może się nadawać
do użycia w userspace. Reszta jest do wewnętrznego użytku jądra.

Definicji stałych jest więcej i te istniejące poza __KERNEL__ muszą
zostać bez zmian.
Nowe można sobie dodawać, ale lepiej je trzymać w osobnych nagłówkach.

> Czy jak założę na kernel łatę dodającą np. ReiserFS4, to niezmienione
> llh (bo patch ich przecież nie dotknie) będą nadal "się sprawdzać"?

Narzędzia do reisera4 nie wymagają zmodyfikowanych nagłówków
w /usr/include/linux.
Innym programom nic do tego, czy jądro obsługuje reiserfs4.