montowanie i niepożądana mutacja praw dostępu.

Paweł Sikora pluto w pld-linux.org
Sob, 27 Lis 2004, 20:57:13 CET

ostatnio natknąłem się na małą niedogodność przy wpinaniu
dużego /tmp z innego dysku w główne drzewo.
po zamontowaniu przez skrypty startowe (# mount /dev/hdd1 /tmp)
katalog /tmp zmutował z `drwxrwxrwt` na `drwxr-xr-x`.

póki co zrobiłem sobie `system reboot workaround` : /etc/init.d/tmpfix:

if [ -d /tmp ]
then
   /usr/bin/chmod 1777 /tmp
   /usr/bin/chgrp root /tmp
   /usr/bin/chown root /tmp
fi

ale wydaje mi się, że mount nie powinien zmieniać własciciela, grupy i praw
na domyślne roota. póki co tak własnie robi np. dla wpisów z fstaba
posiadających atrybut user i montowanych z !root.

--
/* Copyright (C) 2003, SCO, Inc. This is valuable Intellectual Property. */

                           #define say(x) lie(x)