montowanie i niepożądana mutacja praw dostępu.

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Sob, 27 Lis 2004, 22:29:22 CET

On Sat, Nov 27, 2004 at 20:57:13 +0100, Paweł Sikora wrote:

> po zamontowaniu przez skrypty startowe (# mount /dev/hdd1 /tmp)
> katalog /tmp zmutował z `drwxrwxrwt` na `drwxr-xr-x`.

Te prawa pochodzą z montowanego zasobu. Zmień po zamontowaniu, to
zostaną.

> ale wydaje mi się, że mount nie powinien zmieniać własciciela, grupy i praw
> na domyślne roota. póki co tak własnie robi np. dla wpisów z fstaba
> posiadających atrybut user i montowanych z !root.

J.w. - on nic nie zmienia, tylko prezentuje aktualny stan.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/