xfce4

Paweł Żurowski pzurowski w pld-linux.org
Pon, 29 Lis 2004, 09:22:57 CET

Dnia 27-11-2004, sob o godzinie 22:03 +0100, havner napisał(a):
> Ok, xfce4 poszlo do ready. Prosze o przetestowanie tego wszystkich
> uzywajacych.

Albo user nie moze odpalic xfce4, albo mam cos za malo z zaleznosciami.
Mianowicie sprawa wyglada tak: minimalne srodowisko iksowe w chroocie.
Jedyne jego zadanie to otwieranie sesji Xowych i eksport ich via VNC. Na
sesji twm dziala bez problemu, natomiast gdy przelaczam sesje na xfce4
(wpis "xfce4" w $HOME_ETC/.desktop) to wstaja tylko iksy, a wmy nie. W
logach cos takiego sie pojawia:
        $ cat tmp/xerr-pawel-\:99
        /usr/bin/startxfce4: X server already running on display :99
        /etc/xdg/xfce4/xinitrc[52]: xscreensaver: not found
        which: no ssh-agent in (/bin:/usr/bin:/usr/local/bin:/usr/X11R6/bin:/home/users/pawel/bin)
        which: no dbus-launch in (/bin:/usr/bin:/usr/local/bin:/usr/X11R6/bin:/home/users/pawel/bin)

        (process:1411): Gtk-WARNING **: Locale not supported by C library.
                Using the fallback 'C' locale.

        (process:1412): Gtk-WARNING **: Locale not supported by C library.
                Using the fallback 'C' locale.
        _IceTransmkdir: ERROR: euid != 0,directory /tmp/.ICE-unix will not be created.
        _IceTransSocketUNIXCreateListener: mkdir(/tmp/.ICE-unix) failed, errno = 2
        _IceTransMakeAllCOTSServerListeners: failed to create listener for local
        xfce4-session: Unable to establish ICE listeners: Cannot establish any listening sockets

W zalaczniku "rpm -qa|sort". A! Iksy odpalam via "vncserver :99", i
powtarzam: dla twm'a dziala.

> Jest jeszcze jedna nierozwiazana sprawa. W xfce4 zrobili system
> automatycznego generowania menu. Niestety jest on delikatnie mowiac
> slaby. Tak jak menu wygenerowane przez kde/gnome/vfmg jest identyczne,
> tak ten robi to kiepsko. Nawet po wlaczeniu multilevel jest zle.
> Zrobilesm w xfdesktop bcond --with vfmg. Prosilbym zainteresowanych o
> porownanie tego (w test jest paczka z bcondem) i ocene. Ja jestem
> calkowicie za wlaczeniem vfmg by default tak jak to bylo z xfce 4.0.
> Jesli nie bedzie sprzeciwow wlaczam.

jezeli to takie samo, jak bylo na DEVEL, to nie narzekam, jak dla mnie
jest ok.

pozdrawiam
-pawel

--