[AC] /dev/discs - i złe uprawnienia

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Śro, 6 Paź 2004, 18:32:22 CEST

On Wed, Oct 06, 2004 at 05:10:55PM +0200, Marcin Krzyzanowski wrote:

> czekaj bo nie rozumiem... nie bo nie ? przeciez mowie ze to w praktyce
> sie nie sprawdza, czemu sie upierasz ze jest dobrze jak jest zle ?

Bynajmniej. Optuję raczej za usunięciem katalogu z dev w ogóle.

> Efekt jest taki ze nie uzywam devfs, w /dev/discs mam :
> lrwxrwxrwx   1 root disk    10 2004-02-26 09:26 cdrom0 -> /dev/cdrom
>
> i to działa, k3b powiedziało mi ze nie mam zadnego napędu nie mogąc
> przejrzec tego katalogu.

Ale skąd masz? Chyba sam zrobiłeś.
Więc równie dobrze katalog mógłbyś zrobić.

Pytanie, co robi k3b (nie znajduje napędów, próbuje szukać inaczej?),
jeśli:
1. katalog jest pusty
2. katalogu nie ma w ogóle
?

Jeśli pusty pogarsza sytuację, to go w pakiecie nie powinno być
w ogóle.
Jeśli nic nie zmienia, to może być, ale z 750,root,disk albo
(chyba nawet lepiej) 755,root,root. Nie widzę uzasadnienia dla +w
do katalogu dla gruby disk.

A że obecna sytuacja jest zupełnie bez sensu, to się zgadzam.