enlightenment - 0.16.7.1

Bobby Spark sparky w servek.sparky.homelinux.org
Czw, 7 Paź 2004, 02:24:15 CEST

Witam,

bawię się w upgrade enlightenmenta do wersji 0.16.7.1, jak narazie
efekty można uznać za zadowalające, ale jeszcze trochę roboty zostało...

napisałem scrypt potrafiący robić menu użytkownika bardzo podobne do
tego w kde czy w gnome, niestety scrypt jest (na razie) strasznie głupi
(niewiele potrafi), i trzeba by go zmieniać przy każdej zmienia
applications.menu

no więc właśnie; przydałby mi się jakiś program pomociczy do
przetwarzania tego xml'a, bo ręcznie to nie ma mowy aby się to udało.
próbowałem xmllint (z libxml2-progs), ale jakoś niewiele
potrafię się go zapytać :(
może jest jakiś lepszy/łatwiejszy program do tego ?

poza tym z todo, sprawdziłem:
# TODO:
#       - fix attempts to use bogus path (differentiate absolute and
#       relative
#         pathnames)
bardzo go "maltretowałem", przeglądałem wiele różnych strace i
stwierdzam że problem już nie występuje, ale mogę się mylić

#       - fix applnk submenu handling (for Ra)
to się da zrobić, ale się opłaca ? poza tym tam są zupełnie inne grupy,
czyli najpierw trzeba scrypta nauczyć czytać applications.menu

#       - use the translated (locale dependent) script menu generating
#       (???)
scrypt jest "locale dependent" (sprawdzane języki: pl, ca, es, de, C)
sam scrypt radzi sobie także z UTF-8, ale enlightenment niebardzo

co dalej... theme dostarczany z enlightenmentem (winter się nazywa)
domyślnie używa fontów Vera.ttf i VeraBd.ttf; na dodatek dostarczanych
wraz z pakietem (co mi się niebardzo podoba skoro w systemie już są
idealnie takie same), no i te fonty nie mają międzi innymi polskich
literek, w polskich plikach konfiguracyjnych w wystroju przestawiłem
żeby używał lucida (są podobne lesz trochę brzydsze), ale może lepiej
ustawić lucida domyślnie (to by naprawiło wszystkie locale, nie tylko
pl) i ttf'y całkiem wywalić

eh, już się pogubiłem, co miałem napisać...
przedewszystkim proszę o opinię,
może coś robię zupełnie nie tak jak się powinno ?
może jakaś podpowiedź co teraz ?
no i co z tym xml'em ?

to co zrobiłem dotychczas można zobaczyć w
ftp://sparky.homelinux.org/pub/enli/
bo w patchach patchy niewiele widać bo zmiany są dość duże

proszę o *nie* wrzucanie do repo :D
chyba że na DEVEL, bo mam zamiar jeszcze to poprawić

po{zdrowi,wodz}enia ;)
--
 ____      Sparky{PI]                 _   ___   _   _