opengroupware i związane *.spec - w budowie

Kamil Kosiński kosinskk w wsisiz.edu.pl
Nie, 10 Paź 2004, 01:24:49 CEST

Dnia 09-10-2004, sob o godzinie 23:43 +0200, wolvverine w tarchomin.pl
napisał(a):
> prośba o wyrozumiałóść na początku :) , w specach jestem początkującym
> przesyłam to co na razie zrobiłem i co mi chyba w miare (??) działa (znaczy robi rpm-a, nie znaczy że dobrego )
Witam. Ja też nie jestem guru w tej dziedzinie, ale mam pytanie, czy
kiedykolwiek patrzyłeś jak w PLD pisze się spece?

> %define		ogo_gnustep_make_buildcount	1
> %define		ogo_gnustep_make_makeflags	-s
A co to?

> #Version:	%{ogo_gnustep_make_version}
Jak coś jest zakomentowane i nie jest to jakiś sensowny komentarz, to
wywal to.

> Release:	%{ogo_gnustep_make_buildcount}
Nie łatwiej Release: 1?

> URL:		http://www.gnustep.org
Żeby było ładnie, to to powinno być po wszystkich SourceX i PatchX.

> Source0:	ftp:/ftp.gnustep.org/pub/gnustep/core/gnustep-make-%{version}.tar.gz
Jeśli to możliwe, to używamy adresów http.

> %prep
> rm -fr ${RPM_BUILD_ROOT}
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Do wywalenia.

> # ****************************** build ********************************
Widziałeś w którymś specu coś takiego?

> ./configure --prefix=${OGO_INSTALL_ROOT} \
  ^^^^^^^^^^^
Używamy %configure

> %{_prefix}/lib/OGo-GNUstep/
  ^^^^^^^^^^^^^^^
Czy to nie jest %{_libdir}? (popatrz sobie jakie masz makra
w /usr/lib/rpm/macros)

> %{_prefix}/lib/OGo-GNUstep/.GNUsteprc.build
> %{_prefix}/lib/OGo-GNUstep/Library/Libraries
> %{_prefix}/lib/OGo-GNUstep/Library/Makefiles/GNUstep-reset.sh
itd.
Nie wiem, czy dobrze myślę, bo nie próbowałem tego zbudować, ale czy
zamiast tego wszystkiego nie wystarczyłoby %{_libdir}/OGo-GNUstep ?

Nie wiem, czy w pakiecie jest jakaś dokumentacja, tzn pliki typu
AUTHORS, README, czy TODO, ale jeśli tak to wypadałoby ją dołączyć.

Tyle znalazłem tak na szybko w tym jednym specu.
Polecam poprzeglądać spece będące w repo i przeczytać
http://developer-doc.pld-linux.org/

--
|---------- Kamil 'paladine' Kosiński -----------|