OpenOffice się wyp^Wzepsuło :-)

The Undefined undefine w aramin.net
Wto, 12 Paź 2004, 20:32:44 CEST

On Tue, Oct 12, 2004 at 08:18:48PM +0200, Cezar Cichocki wrote:

> Rozmawialiśmy dziś o tym z Qbooshem. To jest generalna bolączka PLD.
super :)

> Płodzenie pakietów "na sztuki", bez weryfikacji czy kompilat działa
> sensownie.
w przypadku "płodzenia" nie ma chyba nic złego.
Lepszy nie do końca działający pakiet niż.. brak pakietu ;)
Gorzej z upgradem istniejących...

> Takie rzeczy wychodzą na przykład przy aktualnych wersjach
> Evolution. Zresztą jest więcej niedoróbek - na przykład brakujące requ
> dla niektórych pakietów. Uruchamiać to się uruchamiają, ale z
> funkcjonalnością cieniutko - bo niezbędne do działania (a nie do
> kompilacji!) zależności wyłażą dopiero w trakcie eksploatowania. RFC!
niezbędne do działania? to pojęcie jest troszkę nie do końca poprawne...
Ot - przykład z ostatnich dni. dla vnc serwer "niezbędny do działania"
jest serwer xfs. Zgadza się?
Ale.. dlaczego ma istnieć taka zależność, skoro xfs może być z innej
zdalnej maszyny?
Brak R tam gdzie jest niezbędny jest zły, ale.. "za duże" Requires
jeszcze gorsze...

> Stawiam tezę: PLD jest niedopracowane.
super :)
Tylko... Co z tym zrobić? Masz jakieś pomysły? ;)
"wieszanie za jaja"(TM) osób które ślepo upgradują pakiet nie
sprawdzając działania? Jestem jak najbardziej za.
Ale z drugiej strony - często zwykły developer nie ma mozliwości
sprawdzenia całej, albo chociażby większości funkcjonalności czegoś
tam... Taki evolution może być mu np potrzebny tylko jako jakaś
biblioteka(nie wiem, zgaduję ;), natomiast nie korzysta z niego do
poczty.
Może zrobić jakąś bazę testerów? Gdzie każdy user chcący pomóc mógłby
się zapisać i otrzymywał informacje o wersjach wybranych pakietów, albo
nawet całych grup? By mógł je sobie przetestować itepe...
W przypadku RA funkcjonują jako-tako betatesters, ale... przydało by się
to dla AC przy czym na nieco większą skalę...

(oczywiście ja się czegoś takiego nie podejmuję zrobić, jedynie
podrzucam luźną sugestię... ;)

> Flames? Bombs? Assasins? =:->
!fistin.. ;)

--