SPECS: tmpwatch.spec - rel 9 - expanded pl description - default c...

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Nie, 31 Paź 2004, 16:46:58 CET

On Sun, Oct 31, 2004 at 14:13:42 +0100, Paweł Gołaszewski wrote:

> To u ciebie inaczej to skonfigurujesz ;)

Uważasz, że przed każdą aktualizacją pakietu mam sobie zrobić diffa
wszystkich plików, przejżeć changelogi itp?
Raz skonfigurowałem system i żaden upgrade NIE MA PRAWA nic zmianiać w
mojej konfiguracji, ani dodawać, ani odejmować!

> Nie wierzę, że nie przechowujesz tego gdzieś w formie skompresowanej (ja

Amavis sam kompresuje to, co uzna za spam.

> bym tak zrobił, bo żal by mi było miejsca)

Przez pół roku zebrało mi się tego niespełna 2GB. Z tego 90% to wirusy,
a reszta została ZAKLASYFIKOWANA jako spam. Mi z kolei szkoda byłoby
czasu, żeby zajmować się taką ilością miejsca. Jak braknie, to podepnie
się laptopa i nagra wszystko na DVD. Ale braknie nie za 60 dni, a za 6
lat.

> Rozumiem, ale twoje wymagania są trochę specyficzne :) Generalnie - te

To, że upgrade nie może zmieniać czyjejś działającej konfiguracji to
jest specyficzne...? Że nie może usuwać plików, które ktoś trzyma we
właściwym miejscu (nie będącym katalogiem tymczasowym)?

> dwie lokalizacje dla prawie każdego są kolektorem śmieci.
> Ustawiłem wywalanie po 60 dniach... po takim czasie prawdopodobieństwo
> zajrzenia do takiego pliku zmierza raczej do zera.

Prawdopodobieństwo zajrzenia do backupu systemu też zmierza do zera. Pod
warunkiem, że nie będzie kiedyś potrzebny! I tak samo jest z tymi
plikami.

> A jeżeli ktoś potrzebuje przechowywać te pliki to raczej będzie je
> kompresował i zrzucał w lepsze miejsce (taśma, CD...).

A niby po co? Wirusów jak ktoś nie kolekcjonuje, to po prostu wyłączy
kwarantannę, jako że antywirus stwierdza jednoznacznie, czy coś jest
zainfekowane czy nie.
Ze spamem jest inaczej - metody wykrywania są bardzo niedokładne, w
związku z czym istnieje duże ryzyko false-positive. I na taką okazję te
pliki się trzyma.
Obsługuję pocztę dla kilkuset osób. Po pół roku nie zebrało mi się tego
nawet na pół CD. A Ty byś mi po 60 dniach to wywalił... Nice.

Nie wywalisz tylko dlatego, że nie używam tmpwatcha... ani tetexa na
tych serwerach:

poldek:/all-avail> desc -B tmpwatch-2.8.4-9

Package:        tmpwatch-2.8.4-9
RequiredBy:     tetex

Uważam za niedopuszczalne kasowanie OOTB plików, które ktoś _celowo_ (w
przeciwieństwie do tmp, które z definicji nic nie trzyma) przechowuje,
tym bardziej przez pakiet, który jest wymagany przez inny.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/