portsentry

Tomasz Wittner Tomasz.Wittner w xl.wp.pl
Śro, 1 Wrz 2004, 19:55:39 CEST

On Wednesday 01 of September 2004 19:30, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> Ale musisz pilnowac kolejnosci wpisow.
... tak samo przy jednym hosts.allow jak i przy hosts.{allow,deny}.
HOSTS_ACCESS(5)
ACCESS CONTROL FILES
       The access control software consults two files. The search stops at the
       first match:

       o      Access  will  be  granted when a (daemon,client) pair matches an
              entry in the /etc/hosts.allow file.

       o      Otherwise, access will be denied  when  a  (daemon,client)  pair
              matches an entry in the /etc/hosts.deny file.

       o      Otherwise, access will be granted.

Jeśli dobrze zrozumiałem (hosts_options(5)), to nie ma różnicy między
umieszczeniem czegoś w hosts.allow na końcu tego pliku z ': deny' od
umieszcznia tego w hosts.deny:
perl -pi -e "s,$,: deny," hosts.deny;cat hosts.deny >> hosts.allow

> Kwestia gustu.
Łatwiej otworzyć jeden plik i mieć wszystko przed oczyma niż 2. I nawet się
nie będę przy tym upierał - ja mam wszystko w jednym pliku.
--
Tomasz Wittner