bezpieczeństwo pop3 - pytanko

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pią, 3 Wrz 2004, 15:37:33 CEST

On Fri, Sep 03, 2004 at 01:48:03PM +0200, Karol Kreński wrote:
> Witam,
>
> Taką wątpliwość mam: Jeżeli w /etc/passwd userowi dam shella /bin/false,
> to czy poziom bezpieczeństwa będzie porównywalny z vmailboxes? Ci
> użytkownicy potrzebują tylko poczty.

IMHO może być nawet bardziej bezpiecznie, bo separacja użytkowników
będzie na poziomie systemu operacyjnego i np. system będzie pilnował
quoty.

Ale jak to będzie w Twoim przypadku to zależy od konfiguracji twojego
systemu i oprogramowania którego Ty używasz (nie tylko MTA i serwera
pop3, ale także wszelkich usług które dają dostęp do systemu na
podstawie /etc/passwd).

Pozdrowienia,
	Jacek