Java vs kaffe

Paweł Sakowski pawel w sakowski.eu.org
Sob, 4 Wrz 2004, 01:20:14 CEST

On Thu, 2004-09-02 at 08:21 +0200, Jacek Konieczny wrote:
> To ktoś zajmie się przystosowanie kaffe, lub którejś innej wolnej
> implementacji dla PLD? Przydałby się jakiś magik od Javy, co by mógł
> czasem coś poprawić, żeby z taką wolną Javą jakiś pakiet działał.

Ja się od pewnego czasu bawię w to i udało mi się przy użyciu
kaffe-1.1.4 zbudować działające jakarta-ant[1] i jakarta-regexp[2].
Problem w tym, że kompilator z kaffe (kjc) źle kompiluje jedną
konstrukcję[3] (coś staje się prywatne co nie powinno... jak komuś
zależy to napiszę dokładniej, teraz mi się nie chce), przez co pod JVM
Suna tak zbudowany ant nie działa. Pod JVM z kaffe działa (chociaż nie
powinno :) .

Jak dojdę do czegoś mądrzejszego to dam znać. A może ktoś ma
doświadczenia z jakimś javac na koszernej licencji? `gcj -C` do czegoś
się nadaje?

[1] Po drobnych przeróbkach procesu budowania
[2] Po wywaleniu klasy REDemo korzystającej z javax.swing, którego w
kaffe brak.
[3] Napisałem bugreporta, ale chyba nic z kjc nie będzie. Ostatnia
wersja jest z 2002 :(

P.S. Testy robiłem w "bezpiecznym" chroocie, który nigdy nie widział
kodu Suna.

| Paweł Sakowski <pawel w sakowski.eu.org>            Never trust a man  |
|                            who can count up to 1023 on his fingers.  |