[Fwd: Re: Pine redistribution question]

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Nie, 5 Wrz 2004, 17:24:15 CEST

On Sun, Sep 05, 2004 at 12:42:17AM +0200, Tomasz Pala wrote:
> I tak zostanę przy mboxie, ale chciałbym znać zalety maildira.

Główne zalety to:
- odporność na uszkodzenia. Uszkodzony plik mbox, nawet gdy uszkodzenie
  dotyczy jednej wiadomości to spory problem, w przypadku maildira
  najwyżej jedna wiadomość (w uszkodzonym pliku) nie da się odczytać

- bezpieczeństwo współdzielenia przez różne programy (także na NFS), bez
  potrzeby żadnych blokad i sgidowanych MUA czy helperów typu mlock. W
  przypadku mbox nie dość, że trzeba dbać o blokowanie skrzynki na czas
  użycia, to jeszcze o to, żeby wszelkie aplikacje z niech korzystający
  (MTA, różne MUA, serwery pop3/imap) używały dokładnie tej samej
  metody.  Na serwerze uczelnianym tyle razy straciłem skrzynkę, gdy
  jednocześnie czytałem majle muttem/pinem i ciągnęły się przez POP3 do
  domu, że zrezygnowałem z tamtego adresu e-mail.

- nie trzeba kombinować z uprawnieniami do katalogu ze skrzynkami (co
  jest związane z blokadami opisanymi powyżej), nawet gdy on jest gdzieś
  w /var/mail (chociaż ten problem rozwiązuje też trzymanie skrzynki w
  $HOME).

To, że w niektórych przypadkach maildir jest szybszy czy wygodniejszy do
grepowania itp. to już tylko "bonusy" podlegające subiektywnej opinii.

Pozdrowienia,
  Jacek