vfmg

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pon, 6 Wrz 2004, 14:04:44 CEST

On Mon, Sep 06, 2004 at 13:15:40 +0200, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> poldek> search -f etc/sysconfig/wmstyle
> Searching packages..........................................done.
> No package matches 'etc/sysconfig/wmstyle'

Nigdy nie rozumiałem działania search (bo też mi zwraca pustą listę):

poldek> rsearch -f |etc/sysconfig/wmstyle|
Searching packages..........................................done.
6 package(s) found:
fvwm-1.24r-25
fvwm2-2.5.10-2
icewm-1.2.16-1
icewm-1.2.16-2
lesstif-mwm-0.93.95-1
openmotif-mwm-2.2.3-3

> Z pozostalych dwu zawartosc /usr/share/xsessions wydaje sie byc bardziej
> kompletna (ZTCW tylko metacity ma desktop w wm-properties, a nie ma w
> xsessions; w druga strone brakow jest wiecej)

Czytam changelogi IceWM.desktop i icewm-xsession.desktop i chyba
rzeczywiście xsessions lepsze - to jest podstawa do gdm/kdm (tak?).

> Drugi temat, ktory chcialem poruszyc, to _JAK_ bedziemy w distro uzywac
> domyslnie vfmg (domyslnie, bo mozliwosci jest wiele):
>
> - menu generowane dynamicznie "OnClick"

Nie wszystkie WMy to obsługują - to raz. Dwa - za długo trwa.

> - menu statyczne:
>   -- generowane przez usera przy starcie wm-a,

Ja tak mam.

>   -- generowane recznie/automatycznie po instalacji/deinstalacji pakietu

Raczej odpada - applications.menu może się zmienić w każdej chwili,
także per user.

>   -- generowane przez crona

J.w. - każdy może mieć indywidualne menu.

>   -- generowane przez jakiegos demona sledzacego zawartosc %{_desktopdir}

J.w.

> A moze vfmg jako jedna z mozliwosci? ZTCP w Fedorze jest wmconfig, ktory
> "troche" o vfolders wie.

# yum install wmconfig
Gathering header information file(s) from server(s)
Server: Fedora Core 2 - i386 - Base
Server: Fedora Core 2 - i386 - Released Updates
Finding updated packages
Downloading needed headers
Cannot find a package matching wmconfig
No actions to take

Zresztą tam nie mają tego problemu - albo patrzę na złego ftpa, albo w
FC2 jest tylko gnome i kde...

Znalazłem jeszcze:
MenuMaker - ma własną bazę programów, z której generuje menu po
sprawdzeniu, czy dany program jest zainstalowany (idiotyczne),
menu-xdg - działa w drugą stronę, z menu debianowego robi
freedesktopowe,
pyxdg - nie pamiętam co robi, ale też coś innego,
xdg-menu - z SuSE; funkcjonalnością z vfmg to nie powalczy; nawet ikonek
nie obsługuje.

> Zwracam uwage, na potencjalna niewydolnosc dynamicznej generacji. Na mojej
> maszynie (Celeron 800/256 MB RAM) przy zainstalowanym full-Ac trwa to 5-6
> sekund na nieobciazonej maszynie.

Zgadza się.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>