kernel 2.6.5 i rmmod używanego modułu

Śro, 15 Wrz 2004, 17:29:31 CEST

Piotr Meyer wrote:

> Wydaje mi się, że napisałem to, ale na wszelki wypadek powtórzę: moduł
> 3c59x jest jak najbardziej przez mój system wykorzystywany. W Starych,
> Dobrych Czasach (czyli zanim zainstalowałem 2.6.x):
> - lsmod pokazywał mi czy taki moduł naprawdę jest używany
> - nie pozwalał mi na wyładowanie używanego modułu

Nie. To jest zmiana polityki. Brak sztucznych blokad.
Jesli zasoby udostepniane przez modul sa uzywane przez userspace, to
userspace powinno kontrolowac, co sie z nim dzieje, jesli tak chce.

Stara zasada: root powinien dokladnie wiedziec, co robi.

A blokada modulu (sztuczna) uniemozliwiala np. hotplugowa wymiane karty
sieciowej PCI bez zrywania polaczen sieciowych.

> Tak, jak dzieje się to w przypadku np. ext3:
>
> # rmmod ext3
> ERROR: Module ext3 is in use
>
> Wychodzi na to, że część modułów nie ma prawidłowego "licznika użyć"
> (czy jak to określić). Wygląda to na dolegliwość 2.6.5 (lub całej
> serii 2.6.x). Ponieważ nie znalazłem nic konkretnego toteż uznałem,
> że na wszelki wypadek warto dać znać o takim zachowaniu. A kerneli
> innych, niż 2.6.5 pod ręką nie mam, więc nie jestem w stanie tego
> sprawdzić. Teraz lepiej?

Tu jest co innego. Modul jest uzywany przez vfs w kernelu.

  phone (48)(58) 347 14 61