Błąd (glibc detected) w resize2fs

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pon, 4 Kwi 2005, 11:34:30 CEST

Test case:

[jacek w serwis2 tmp]$ dd if=/dev/zero of=test.img bs=1024 count=2048
2048+0 records in
2048+0 records out
[jacek w serwis2 tmp]$ /sbin/mke2fs test.img
mke2fs 1.35 (28-Feb-2004)
[...]
[jacek w serwis2 tmp]$ /sbin/resize2fs test.img 1M
resize2fs 1.35 (28-Feb-2004)
Resizing the filesystem on test.img to 1024 (1k) blocks.
*** glibc detected *** double free or corruption (!prev): 0x080526f8 ***
Aborted

Ten błąd występuje pod koniec każdego użycia resize2fs, zarówno przy
zwiększaniu jak i przy zmniejszaniu filesystemu. Filesystem najwyraźniej
jest prawidłowo zwiększany/zmniejszany i nie jest przy tym uszkadzany,
ale ja po zobaczeniu tego błędu nieco spanikowałem, zgłupiałem i już sam
sobie kawał partycji rozwaliłem.

Pozdrowienia,
	Jacek