Mozilla-firefox i Kerberos v5

Mariusz Kryński mrk w sed.pl
Pon, 4 Kwi 2005, 19:44:18 CEST

Dnia 04-04-2005, pon o godzinie 18:19 +0200, Arkadiusz Patyk napisał(a):

> używasz Kerberosa?
> Możesz napisać coś więcej jak to się sprawuje ?

Używam kerberos'a w połączeniu z nis'em - nis do dystrybucji bazy kont,
kerberos do uwierzytelniania. Kerberos zapewnia Single-Sign-On -
logujesz się za pomocą hasła np. na stacji roboczej w sieci i masz
dostęp za pomocą ticket'a kerberos'a (bez pytania o hasło) do wybranych
usług w sieci. Udało mi się skerberyzować logowanie do systemu, sshd,
pocztę (cyrus-imap + evolution/mutt), uwierzytelnianie do intranetowego
serwisu www (mozilla-firefox/epiphany + apache-mod_auth_kerb). Marzy mi
się jeszcze logowanie do jabber'a po kerberosie, ale chyba ani żaden
klient, ani jabberd jeszcze tego nie wspiera (chociaż dodanie wsparcia
dla gssapi nie powinno być trudne - kto wie :)

Generalnie da się to uruchomić, chociaż czasami trzeba pogrzebać
(apache-mod_auth_kerb musiałem połatać, żeby się zbudował, sasl
domyślnie był (jest?) budowany bez gssapi, czy teraz firefox)

--
mrk