PLD i fbsplash

Cezary Krzyzanowski dhubleizh w o2.pl
Pią, 8 Kwi 2005, 18:23:12 CEST

Witam

Z racji, że mam parę dni wolnego, próbowałem upiększyśc moje PLD :P i
zacząłem się bawić bootsplashem.

Z tego co widzę po źródłach kernela, to przeszliśmy już na implementację
z Gentoo - fbsplash. No to próbowałem i tę implementację pomęczyć.

Nie udało mi się uruchomić splasha w żaden sposób - dorzucająć do źródeł
obraz initramfs i przekompiliowywując jądro, podpinając obraz jako
initrd (przy kernelu skompilowanym ze wszystkimi sterownikami,
potrzebnymi do ruszenia systemu), nawet zrobiłem swój własny obraz,
który zachował funkcjonalność dystrybucyjnego initrd + posiadał
odpowiednie pliki do splasaha. No już próbowałem wszystkiego - podążałem
za paroma różnymi sposobami opisanymi na stronie projektu, na forach
Gentoo, w/g plików dokumentacji dostarczonych razem ze splashutils.

Niestety, brak rezultatu. Czym to może być spowodowane? Wydaje się,
jakby nasz kernel po prostu olewał sobie istnienie /sbin/splash_helper'a
i totalnie nie baczył na jakiekolwiek ustawienia dodatkowe. Uruchomienie
z opcjami typu video=vesafb:1024x768 splash=silent, lub
video=radeonfb:1024x768 splash=silent, lub nawet ze strony Gentoo:
splash=silent,theme:{darkblue, gentoo,emergence}, no po prostu totalnie
nic nie chce ruszyć. Już nie wiem totalnie gdzie szukać.

Aha - kompilowałem z dystrybucyjnych źródeł jajko, więc może one są
jakiś lipnie zpatchowane??? Tak czy siak, odpowiednia opcja przy
konfiguracji opcji jądra widnieje, więc niby wszystko jest ok :/

Tak czy siak, udało się komuś uruchomić jakiegoś splasha??? Możę starym
bootsplashem jeszcze??

Aha, no i jak chcecie przejść na fbsplash, to geninitrd caly czas
obsługuje bootslasha i dodaje do initrd pliki w/g schemat SuSe.

Pozdrawiam
Cz w rny