glibc 2.3.5 do Ac

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Wto, 26 Kwi 2005, 21:41:04 CEST

On Tue, Apr 26, 2005 at 09:27:05PM +0200, Michał Łukaszek wrote:

> Ja dzisiaj robiłem downgrade z 2.3.5-0.4 (AC-Branch) do 2.3.4

Z powodu?

> i system mi
> ześwirował (jakieś błędy w %postun bodajże w dwóch subpakietach) - wynik był
> taki że musiałem sobie odpalić kompa z płytki i ręcznie wyedytować wszystkie
> symlinki, które nadal wskazywały nieistniejące pliki w wersjach z 2.3.5.

Znane (nie jest to nowość w 2.3.4/2.3.5), niedawno prawie się naciąłem -
ale zdążyłem się zorientować o co chodzi przed zamknięciem działającej
jeszcze sesji roota.
Wystarczyło uruchomić ldconfig.

Przyczyna: przy downgrade pierwszy ldconfig uruchamia się gdy są jeszcze
nowe biblioteki (obok starych, docelowych) i zostawia dowiązania do
nowych; drugi ldconfig się nie wykonuje, bo dynamicznie linkowany
postshell się wykłada nie mogąc znaleźć bibliotek dzielonych po
usunięciu nowych.

Nie pamiętam, były jakieś przeciwskazania dla postshella statycznie
linkowanego z dietlibc? (z glibc wolałbym uniknąć - kolejne 0.5MB)