Graficzny instalator

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Czw, 28 Kwi 2005, 00:08:46 CEST

Cezary Krzyzanowski wrote:

> Tzn w jakich?? Bo nie bardzo rozumiem?? Znaczy się klient np. torrenta
> napisany w C++ z GUI w konsoli będzie miał zysk wydajności, ale taki sam
> klient w C++ okienkowy wydajniejszy już nie będzie?? Coś mi tu pachnie
> herezją. C++ zawsze i w każdych zastosowaniach będzie wydajniejszy,
> wydajniejszy pod względem szybkości wykonywania programu, ale na pewno
> mniej wydajny pod względem łatwości programowania, co często skutkuje
> problemami, o których pisałeś niżej. Tak czy siak wszystko zależy od
> zastastosowań i klasy programistów, jacy soft piszą.

Chodzi o to, że różnica w wydajności jest pomijalna. Po pierwsze
dlatego, że programy okienkowe zazwyczaj nie wymagają dużo mocy
obliczeniowej (nie na poziomie logiki programu --- jedynie na poziomie
renderingu, który przecież i tak jest w C). Druga rzecz --- w swoim
programie w C++ też będziesz potrzebował często zaawansowanych bajerów i
wtedy będziesz musiał pół maszyny wirtualnej Pythona napisać od nowa
tylko dla swojego programu i nie sądze, żebyś dostał coś lepszego niż
oryginał.

> Funkcjonalnie - tak, wydjanościowo - nigdy w życiu!!! Nawet kompilowane
> wersje programów pisanych w pythonie są wolniejsze od ich odpowiedników
> w C++.

Nie ma zbytnio kompilowanych wersji programów w Pythonie.

> Oczywiście, że się nadają, tylko trzeba umieć to wykorzystać!!! Jak
> ledwo radzisz sobie z jazdą autem, to kup sobie takie z automatyczną
> skrzynią, a Ci co umieją wiedzą dobrze, że manualna jest bardziej
> elastyczna - może być za równo oszczędniejsza jak i prowdzić do
> dynamiczniejszej jazdy. Oczywiście, że wraz ze zwiększeniem ilośći
> opcji, prawdopodobieństwo popełnienia błędu jest większe, ale czy
> chcaiłbyś mieć np. komórkę albo telewizor z tylko jedną funkcja??

Dobry przykład. Jak chcesz jeździć w wyścigach to bierzesz ręczną
skrzynie, ale jak jedziesz w trasę 500 km, to automatyczna będzie
wygodniejsza.
Aplikacje GUI to programy zdecydowanie I/O bound a nie CPU bound, więc
wydajność ma w nich drugorzędne znaczenie.

--
z wyrazami szacunku,
Jakub Piotr Cłapa