Graficzny instalator

Cezary Krzyzanowski dhubleizh w o2.pl
Czw, 28 Kwi 2005, 15:53:02 CEST

Jakub Piotr Cłapa wrote:
> Chodzi o to, że różnica w wydajności jest pomijalna.

20% bez wgłebiania się?

Po pierwsze
> dlatego, że programy okienkowe zazwyczaj nie wymagają dużo mocy
> obliczeniowej (nie na poziomie logiki programu --- jedynie na poziomie
> renderingu, który przecież i tak jest w C).

Właśnie piszę implementację trójwymiarowego automatu komórkowego z
wizualizacją w OpenGLu. PyGL pewno by sie zakrztusił. Zresztą, nawet
Word ze swoimi automatami sprawdzania gramatyki/ortografii/składni już
teraz jest poważnym zżeraczem zasobów. O aplikacjach
naukowych/obliczeniowych/dyskowych już nie wspomnę.

Zresztą, rozmawiamy tutaj o instalatorze, od którego zapewne wymaga się
właśnie szybkości i platformy z jak najmniejszą ilością
maszyn/bibliotek. C i C++ jest nieoddzownym elementem każdego linuxa i
na pewno 80% bibliotek potrzebnych ew. instalaorowi i tak będzie na
płytce, żeby obsłużyć wszystkie programy, z których korzystać będzie
rzeczony instalator, a python w tym momencie to novum i trzeba go osobno
obsłużyć.

 Druga rzecz --- w swoim
> programie w C++ też będziesz potrzebował często zaawansowanych bajerów i
> wtedy będziesz musiał pół maszyny wirtualnej Pythona napisać od nowa
> tylko dla swojego programu i nie sądze, żebyś dostał coś lepszego niż
> oryginał.

Co to znaczy 'zaawansowanych bajerów'?? Zdecydowanie prace z
listami/stringami są na pewno notacyjnie łatwiejsze niż w C++, ale z
odpowiednimi bibliotekami też narzekać nie będę. Wszystko kwestia
bibliotek szczerze mówiąc i niczego wiecej.

> Nie ma zbytnio kompilowanych wersji programów w Pythonie.

Pyexe i na linuxa pewno też jest jakiś odpowiednik.

> Dobry przykład. Jak chcesz jeździć w wyścigach to bierzesz ręczną
> skrzynie, ale jak jedziesz w trasę 500 km, to automatyczna będzie
> wygodniejsza.

Pewno - jak jesteś dzianym managerem i jeździsz najnowszym PIV z 2GB
ramu + ekstra szybkim dyskiem, to palenie 12-15l na trasie na pewno Cię
nie rusza, ale zdaje mi się, że mało osób używających teraz i tych
nabytych instalatorem jeździły takimi merecedesami.

Swjoą droŋa, na trasie wrzucasz 4-kę albo 5-tkę jak masz i jedziesz, to
raczej w mieście się przydaje, jak już chcesz być obrazowy :>

> Aplikacje GUI to programy zdecydowanie I/O bound a nie CPU bound, więc
> wydajność ma w nich drugorzędne znaczenie.

Słuchaj - prosta klikana przeglądarka do zdjęc dziewczyny z wakacji i
brachola z psem pewno tak, ale w instalatorze na pewno wydajność się przyda.

Na wydajność systemu składają się wszystkie jego elementy. Strata
wydajności na jednej prostej klikance w pythonie jest niewielka, ale
jakby napisali KDE czy Gnome'a w pythonie, to już by zabolało.

Zresztą, EOT, bo ja z kolei zaczynam wypisywać tutaj jakieś teorie n/t
programowania. Chcesz tak bardzo pythona - z tego co słyszałem, piszą
jakiś system unix-like w pythonie, więc nie ma problemu. My tu gadu gadu
o pierdołach, a chłopaki instalator piszą - POWODZENIA!! EOT.

Cz w rny