pld embedded - port pld dla arm9

havner havner w smtp.kamp.pl
Wto, 9 Sie 2005, 18:19:06 CEST

On Mon, Aug 08, 2005 at 11:40:37AM +0200, Radosław Kintzi wrote:

> 1. Jak wygląda proces tworzenia cross-kompilatora? Na
> http://billgatliff.com/~bgat/twiki/bin/view/Crossgcc/WebHome jest
> opisany taki proces, który składa się z trzech części:
>   - kompilacja bootstrapowego kompilatora (bez biblioteki libc -
> --without-headers)
>   - kompilacja bootstrapowym kompilatorem biblioteki libc
>   - kompilacja kompilatora w otoczeniu biblioteki libc
>
> Czy ten proces nadal obowiązuje w serii 3.x kompilatora gcc? - gdziś
> wyczytałem, że --without-headers jest zepsute (nie działa od wersjach 3.x).

O zepsuciu --without-headers nic nie wiem, ale generalnie nie
potrzebujesz naglowkow (na wiekszosci architektur - ppc jedynym znanym
mi wyjatkiem) zeby zbudowac czyste gcc, naglowkow wymaga dopiero g++

> Na
> http://billgatliff.com/~bgat/twiki/bin/view/Crossgcc/BuildBootstrapGcc
> stoi napisane, że ten proces obowiązuje w przypadku targetów, na ktorych
> nie działa linuks. Kiedy kod ma być uruchamiany w Linuksie wymagane są
> nagłówki kernela oraz nagłówki biblioteki libc w pierwszym etapie. Czy
> wówczas trzeci etap też jest potrzebny?

Jesli chcesz g++ to tak.

> 2. Czy newlib nadaje się jako biblioteka libc dla Linuksa embedded? To
> pytanie ma związek z tym co napisałem w poprzednim akapicie.
>
> 3. Crt0/Startup code. Czy to jest potrzebne również w przypadku kiedy
> używamy Linuksa na docelowej maszynie, czy tylko w sytuacji, kiedy
> uruchamiamy program bez systemu operacyjnego?

ZTCW to jest zawsze potrzebne.

--
Regards    Havner                      {jid,mail}:havner(at)pld-linux.org
PLD developer                                    http://www.pld-linux.org