/etc/env.d/HORROR

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Wto, 9 Sie 2005, 09:38:11 CEST

On Tue, 9 Aug 2005, Tomasz Wittner wrote:
> A jak Ty? Jeżeli zmienna może być używana w wielu programach np. NNTPSERVER to
> umieszczę ją i jej podobne w pliku należącym do setup
> (np.: /etc/env.d/common). Zresztą tak jest teraz:
> rpm -qf /etc/env.d/NNTPSERVER
> setup-2.4.9-2

Chodziło mi raczej o sytuację kiedy dana zmienna wydawała się być używana
przez tylko jeden program, a potem okazało się, że... kilka ją używa. W
obecnym rozwiązaniu łatwo idzie ją przenieść. W twoim - jest to
problematyczne.

Poza tym - naprawdę, to czy jest jeden-plik-per-aplikacja czy
osobne-pliczki to już kwestia upodobań. Ja dużo bardziej wolę obecną
sytuację.

IMO alternatywnie można wprowadzić rozwiązanie jak jest w gentoo, czyli
generowanie zmiennych, ale... nie podobało mi się to...