/etc/env.d/HORROR

Tomasz Wittner twittner w o2.pl
Wto, 9 Sie 2005, 18:36:34 CEST

On Tue 9. of August 2005 07:53, Andrzej Krzysztofowicz wrote:
> Tomasz Wittner wrote:
[...]
> co je dyskwalifikuje.
Jestem całkowicie odmiennego zdania, zwłaszcza jeśli chodzi o /etc/csh.login:
foreach i ( /etc/env.d/* )
[...]
# TODO:
# Make it some more elegant way...
set j = `grep -v "^#" $i |head -n 1|cut -s -d= -f1 --output-delimiter=' '`
set j2 = `grep -v "^#" $i |head -n 1|cut -s -d= -f2-`
[...]
czyli dwukrotne używanie z potokami:
$ which cut grep head
/usr/bin/cut
/bin/grep
/usr/bin/head
w pętli (u mnie 47 obiegów z 47 plikami ze zmiennymi => 282 wywolań zew. programów)
jest IMO gorsze i wolniejsze niż 1 wywołanie mktemp (lub użycie $RANDOM w przypadku
braku mktemp w systemie i 1 wywołanie mawk'a z listą plików.
Co do /etc/profile, moja wersja naprawia błąd polegający na exportowaniu
zmiennych bez wartości. BTW, na swoim www umieściłem poprawiony profile.

> [...]
>
> I nie spowodowalo wydluzenia czasu logowania.
Przypuszczam, że przypadku powłoki tcsh spowoduje jego skrócenie.

--
Tomasz Wittner