single user mode? no way.

Tomasz Wittner twittner w o2.pl
Wto, 30 Sie 2005, 19:11:43 CEST

On Tue 30. of August 2005 08:27, Marcin Król wrote:

> init=1 jak i po prostu 1 rowniez nie dzialaja. Z /bin/bash nie
> probowalem, no ale bez jaj :)
init=/bin/bash działa.
> Powinno dzialac jak dzialalo :)
"Młodzi świat inny dostają niźli starsi dostali
Teraz oklaski rozległy się nawet z najdalszej części sali"
<http://www.staszewski.art.pl/teksty/index.php?id=brz>
> Mam jeszcze jedna maszyne nie upgrade'owana, na ktorej single dziala. Jak
> sie zdenerwuje, to bede upgrade'owal na niej paczki po jednej i
> sprawdzal po ktorej przestanie dzialac :)

Uważaj na SysVinit'a - SysVinit-2.86-4
commandline kernela	init
single		-> 	nie rozumie
s		->	nie rozumie
1		->	rozumie, przy czym:

/etc/inittab:
id:3:initdefault:
[...]
l1:1:wait:/bin/bash -> lądujemy w bushu
l1:1:wait:/etc/rc.d/rc 1 -> \
Telling INIT to go to single mode
INIT: Going single user mode
INIT: Sending procceses the TERM signal
Terminated
INIT: Sending procceses KILL signal
INIT: Entering runlevel: 3 (chór grecki: czyli ten, który jest w /etc/inittab
jako default)

Zbudowałem i zainstalowałem SysVinit z -r auto-ac-SysVinit-2_85-9 i wszystko
dziala jak należy po za 2-krotnym komunikatem "glibc detected double free or
corruption ..." podczas startu systemu. Tyle mojego śledztwa (dalej niech się
inni pomęczą).

--
Tomasz Wittner