SPECS: gcc.spec - working on 4.2.0...

Paweł Sikora pluto w agmk.net
Pią, 2 Gru 2005, 11:03:20 CET

Dnia piątek, 2 grudnia 2005 10:37, Paweł Gołaszewski napisał:

> ekhm.... a doczekamy się jakiejś wersji not-bleeding-edge?
> Bo 4.0 nie było, 4.1 przeleciało, ...

4.0 miało kilka poważnych błędów (w tym syfiasty bug związany
z alitvec-iem, który wymagłaby przepisania sporej części aplikacji)
które nie zostały poprawione na gałęzi ponieważ wymagałoby to
zbyt dużych modyfikacji, a w ówczesnym stage3 było to już nie możliwe.
dlatego 4.0 poszło do piachu, bo w Th i tak by się nie zdało na wiele.

4.1 jest już w stage3, jest całkiem używalne (jedynie ma czasem
problemy z dużymi i często niepoprawnymi - zbyt duże zuzycie rejestrów -
wstawkami asm.) zbudowłem tym niedawno trochę Th (w tym kernel
na x86 i ppc). u mnie kernel działa od tygodnia bez zarzutu.
w 4.1 wiele do roboty już nie ma, więc to co zrobiłem posadziłem
na gałęzi GCC_4_1, gdzie sobie czeka na ostatnie poprawki i release.

> a teraz widać już 4.2 z kolei...

4.2 to mainline. tu błędy poprawiane są szybciej (ze względu
na nieco luźniejszą politykę) i pojawiają się też udoskonalenia
optymalizacji operujących na drzewie, RTL-u, itp. eksperymentalne cuda
znajduą się na innych gałęziach (http://gcc.gnu.org/svn.html ->
Active Development Branches) i może kiedyś jak będą używalne,
to stamtąd trafią do mainline.

--
to_be || !to_be == 1, to_be | ~to_be == -1