[Ac] PAM?

Enleth enleth w enleth.com
Wto, 27 Gru 2005, 18:24:40 CET

Dnia wtorek 27 grudnia 2005 18:17, Daniel Mróz napisał:
> Czesc
>

> Zainstalowalem Ac z sieci i nie moge sie na niego zalogowac. Ustawilem
> haslo zarowno z RescueCD jak i z trybu single. Jedyny komunikat w logach
> to "Authentication failure", pomimo, ze haslo jest na 100% dobre (chyba,
> ze mozna zle wpisac hasla typu "root", "1", "dupa" itp). Root ma
> prawidlowego shella, jest zainstalowany login itd. Kiedy bootuje sie w
> trybie single, prosi o haslo ("Give root password for maitnance...") i
> tam haslo wchodzi, natomiast w runlevelu 3 juz nie. Czy z Ac'owym
> loginem/PAMem jest wszystko OK?
> [...]

A to nie jest tak, że sshd nie pozwala na logowanie na roota? Opcja
AllowRootLogin w /etc/ssh/sshd_config AFAIR. I nie polecam włączać, bo jest
tam nie bez powodu, zrób zwykłe konto i najpierw się na nie loguj z sieci.

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com, WWW enleth.com,
JID enleth@{chrome.pl|heroes.net.pl}