Ac main i X11

Jarosław Kamper jack w jack.eu.org
Śro, 28 Gru 2005, 21:00:23 CET

Dnia środa, 28 grudnia 2005 17:22, Fryderyk Dziarmagowski napisał:

> niby działa. ale wygląda na to że XAA z radeonem jest zjebane na maxa.
> jest tak wolne, że dorównuje prawie 2D na fglrx. Przesuwanie okna
> zabiera 60-80 % czasu procesora, co wskazuje, że akceleracja przestała
> działać całkowicie i jest fallback do software.
> Z EXA wszystko wygląda ciut lepiej, ale np. jak chce zmienić rozmiar
> okna to zarzyna procesor, są zgrzyty jeśli odpalę jakiś program co robi
> użytek z OpenGL, nie pokazuje się okno wylogowania w gnome (ponoć bug w
> xcompmgr).

U mnie też dziwne rzeczy. Może najpierw trochę danych:

Section "Device"
    Identifier  "Radeon"
    Driver      "radeon"
    VideoRam    65536
    Option      "AGPMode"       "4"
    Option      "BusType"       "AGP"
    Option      "RenderAccel"   "yes"
    Option      "BusType"       "yes"
    Option      "MonitorLayout" "CRT"
    Option      "AccelMethod"   "EXA"
    BusID       "PCI:1:0:0"
EndSection

Section "Extensions"
        Option  "Composite" "Enable"
EndSection

Section "DRI"
    Mode 0660
EndSection

[jack w pldworkstation ~]$ /sbin/lspci|grep ATI
01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Radeon RV100 QY
[Radeon 7000/VE]

[jack w pldworkstation ~]$ glxinfo
name of display: :0.0
display: :0  screen: 0
direct rendering: Yes

[jack w pldworkstation ~]$ glxgears
1036 frames in 5.0 seconds = 207.107 FPS

Czyli teoretycznie wszystko OK. Niestety jednak nie, bo:
- przełączanie między konsolami z kdeowego konsole powoduje "płynne
odświeżanie" w znaczeniu pływania, nie płynności,
- machanie okienkami potrafi ZATRZYMAĆ grającą muzykę na czas machania,
- przypadkiem naprawiło się wyświetlanie playlisty z bmp

Innymi słowy, 1:2. Ktoś wie, jak poprawić tę zamułę?
--
Jarosław Kamper <jack w jack.eu.org>