openoffice na amd64

maHo lukaszmach w gmail.com
Śro, 2 Lut 2005, 21:58:21 CET

Witam.

Jest problem z uruchamianiem OOo(z lib-gtk) na amd64. problemy robi
(chyba) pango.

mianowicie. jeżeli zainstaluję najpierw 32bit a potem 64 bit, to
64bitowe aplikacje odpalają się, OOo mówi że wystąpił nieodrwacalny
bład itd....

jeżeli zainstaluję najpierw 64 a potem 32, OOo uruchamia się piknie, a
niektóre 64bitowe aplikacje się wychrzaniają.

wyśledziłem że problemem jest pango, a konkretnie
/etc/pango/pango.modules w którym (w zależności od kolejności
instalacji) są wpisy dla /usr/lib64/pango/modules albo
/usr/lib/pango/modules/

rozwiązałem to młotkowo tak, że linie /usr/lib64/ skopiowałem pod
spodem z s/lib64/lib/g.

ale chyba by było koszerniej gdyby pango 32 bitowe brało konfiguracje
z /etc/pango/ a 64bitowe z /etc/pango64

czy ktoś ze znających się na gtk+2 i okolicach mógłby się wypowiedzieć
się czy powyższe ma sens?.

pozdrav

maHo

ps: czy nie byłoby rozsądne żeby dla 64bitowych platform dostarczać
pakiety 32bitowe z lekko zmienioną nazwą?. np pango32 zamiast pango?.
pozwalałoby to uniknąć --force i chyba by ułatwiło życie nieco.
teraz mam zainstalowane 2x pango-1.6.0-1 (jedno 32 a drugie 64) i nie
bardzo widzę np. możliwość odinstalowania tylko jednego z nich.