Glibc, PaX i problemy ...

Piotr Zięcik kosmo w miechow.com
Pią, 4 Lut 2005, 11:45:24 CET

Dnia niedziela, 30 stycznia 2005 12:38, Paweł Sikora napisał:

> sprawdź to w .rpmmacros
>
> %rpmcflags %optflags%{debuginfocflags} -pipe -Wa,--noexecstack
>
> readelf -WS libgcrypt.a wykazało, że moduły asm. mpih-*.o
> wzbogaciły się o sekcję .note-GNU-stack, więc sprawdź sobie
> w chroot-ie, czy będą działać z PaX-em.

Skompilowałem sobie to na mojej maszynce i po dodaniu tej flagi działa
(wyjątek - zlib - ma bcond "--with pax"). Pakiety które nie chciały wcześniej
współpracować to:

beecrypt
cgilibc
cracklib
freetype
gdbm
gmp
guile
heimdal
libcap
libjpeg
libwrap
lua40
openssl
readline
whoson
zlib

Wszystkie oprócz ostatniego działają bez zarzutu. Trzeba by teraz dać dla tych
pakietów flagę -Wa,--noexecstack do kompilacji i przepuścić przez buildery.
Przydało by się także poszukać innych pakietów, które nie chcą współpracować
z PaX'em i je też poprawić - ja sprawdziłem tylko to czego używam ...

Jak nie będzie sprzeciwów biorę się za poprawianie.

Pozdrawiam.
Piotr Zięcik.