problem albo cvs albo u mnie

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Sob, 26 Lut 2005, 00:07:03 CET

On Wed, Feb 23, 2005 at 12:02:03AM +0100, Jakub Bogusz wrote:
> [...]
[...]
> [...]
> alokacji pamięci...
>
> 2. jakby się komuś chciało napisać krótki testcase do zgłoszenia
> problemu z glibc... Ja na razie nie bardzo mam kiedy.
> Sytuacja jest taka: serwer przyjmuje połączenie i wysyła do gniazda dane.
> Druga strona zrywa połączenie, przez co serwer dostaje SIGPIPE (lub coś
> podobnego); w procedurze obsługi sygnału jest free() jakiejś struktury.
> I wewnątrz tego free() następuje blokada.
> Nie wiem czy to wystarczy - może zbyt duże uproszczenie do powtórzenia
> błędu (w rzeczywistości procesy są dwa, spięte rurką).

Update: najwyraźniej problem dotyczy tylko libc w wersji dla nptl.
Nie udało mi się powtórzyć w przypadku kiedy cvs korzysta z libc
w wersji dla linuxthreads (wymuszonej przez LD_ASSUME_KERNEL=2.4.6
w cvs-pserver-scripcie).
(na kilkadziesiąt prób; w przypadku nptl średnio co drugi (albo
i częściej) checkout przerwany ^C kończył się zostawieniem pary
zablokowanych procesów)

Czyli na razie mamy workaround.