scsiutils a sg3_utils

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pią, 14 Sty 2005, 19:56:38 CET

Właśnie przeglądam starą pocztę, bo mi się pld* za duże zrobiło jak na
pojedynczy mbox (68MB trochę za długo się czyta)

On Tue, Aug 17, 2004 at 08:31:45AM +0200, Andrzej Krzysztofowicz wrote:
> [root w kufel root]# for a in /usr/bin/sg_*;do echo $a;rpm -qf $a;done
> /usr/bin/sg_dd
> scsiutils-1.7.2.10.0.97-4
> sg3_utils-1.06-1
[...]
> Jak widac, wiekszosc programow sie dubluje. Ktorys pakiet jest nowszy, czy
> sa to niezalezne implementacje?

Z tego co widzę, sg3_utils to wersja sg_utils dla wersji 3 sg
(Linux >= 2.4).
Przez jakiś czas były rozwijane rozwijane równolegle, teraz tylko
sg3_utils.

> Bo moze z ktoregos zrezygnowac, albo scsiutils podzielic (dajac wzajemne
> obsoletes) ?

Z sg_utils chyba można zrezygnować w Ac (i późniejszych).

Co do podziału - można rozważyć.
Na ile powiązane ze sobą są scsidev i scsiinfo?
Pakiet scsiutils-tk powstaje z tylko jednego z nich, czy z obu?