[długie]Nowe subversion, kdevelop i inne

Cezary Krzyzanowski dhubleizh w o2.pl
Pią, 15 Lip 2005, 13:07:12 CEST

Witam

Próbuję ostantio postawić kdevelop + svn i wyszło mi z tego parę
kruczków, więc zaczynamy:

1. Kdevleop budowany u nas totalnie olewa budowanie modułów potrzebnych
do svn. W rezultacie przy próbie zkorzystania z menu svn w kdevelopie
dostaje się magicznym komunikatem "Nieznany protokół svn+http".

Myślałem, ze problem da się ominąć budująć w źródłach dokładnie te
fragmenty, dot. svn. Komunikat się nie pojawia, ale za to kdevelop sypie
błędami przy korzystaniu z menu kontekstowego dla subversion, że nie ma
slotów. Wniosek - coś na prawdę sporego nie jest wkompilowane w kdevelop.

2. Nowa wersja subversion - 1.2.1-1. Od tej wersji grupa od svn
wprwadziła skrypcik svn-config, który zapytany o --includes, albo --libs
zwraca ścieżki, gdzie jest zainstalwany. Pytacie "i co w zwaiązku?" Ano
to, że w naszym specu Kdevlop podajemy z palca --with-svn-includes i
--with-svn-libs, a ./configure kdevelopa najpierw szuka tego pliczku
svn-config, który jak znajdzie, to olewa zupełnie podane ścieżki.

Problem jest taki: nasze svn-config zwraca oprócz normanych ścieżek, dwa
śmiecie:
--includes zwaraca @SVN_DB_INLUDES@
--libs zwraca @SVN_DB_LIBS
i te dwa tokeny, niezastąpione gdzieś w procesie budowy pieprzą
kompilację kdevelopa, a na pewno ręczną kompilację modułu kio_svn
potrzebnego do tych brakujących protokołów.

Jak odpytałem ludzi na ircu z innych dystrybucji, ich svn-config nie
zwraca takich śmieci. Rozwiązania są 2:
   a) ten plik jest skryptem, wypieprzyć ze środka dziwne tokeny
(rozwiązanie lipne)

   b) poprawić budowanie subversion od wersji 1.2.1

Ad.1
No i wracając do punkut pierwszego trza by się pomęczyć z tym kdevelop.
Z tego co wyczytałem w necie (strasznie mało info na ten temat :/), to
developerzy kdevelop mowią, że dla kde wersji > 3.3.2 kdevelop nie
buduje modułów kio_svn (bo nie - nie wyjaśnili) i każą kolesiowi, który
płacze im, żeby zwrócił się do redhata, coby poprawili sprawę. Hm -
dziwne. Każe też mu próbować pogrzebać w pliku configure.in.in.

Kurde - mnie to przerasta!! Szukałem dość sporo w źródłach kdeveopa, ale
nie znam się tak dobrze na procesie budowania, szczególnie takiego
kolosa i nie mogę znaleść miejsca, w którym olewane jest budowanie
modułów dla svn, a bez tego ani rusz :/

Pomoże ktoś? Ja jestem chętny pogrzebąć, bo potrzebuję kdevelopa + svn,
ale ktoś musiałby mi podowiedzieć parę słów n/t budowania, krok po kroku
co się dzieje.

Zdroofka
Cz w rny
P.S.