problemy z resolverem (glibc?)

Tomasz Grobelny tomasz w grobelny.oswiecenia.net
Pią, 22 Lip 2005, 20:44:33 CEST

On Friday 22 of July 2005 19:23, Andrzej Krzysztofowicz wrote:
> Zauwazylem juz, ze resolver zwraca najpierw adresy AAAA.
I prawidłowo.

> I mialem z tym pare razy trudny do obejscia problem, zwlaszcza na
> maszynach, gdzie w ogole nie ma dzialajacego ipv6. (Problem ze sciagnieciem
> czegos wgetem.)
Jeśli maszyna w ogóle nie obsługuje IPv6 to wget szybko powinien dostać błąd
sieci i spróbować połączyć się na następny adres. U mnie telnet/wget w ogóle
zaczyna od IPv4 jak nie ma obsługi IPv6, nie wiem skąd to wie. Gorzej jeśli
np. tablice routingu i adresy IPv6 są ustawione poprawnie ale tunel zjada
pakiety (trzeba czekać na timeout bo skąd wiadomo że to tylko IPv6 jest
skopane?). Ale wtedy przynajmnej wiadomo że coś jest nie tak i trzeba
naprawić a nie obchodzić.

Tomek