gcc oraz cpp

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Śro, 8 Cze 2005, 22:44:04 CEST

On Thu, Jun 02, 2005 at 10:43:17AM +0200, Jacek Konieczny wrote:

> To może najpierw skombinujmy jakąś implementację cpp niezależną od gcc?

IIRC kiedyś (2.95.x? może jeszcze wczesne 3, jak 3.0.x czy 3.1.x?) była
(tzn. cpp miał własny backend), teraz cpp używa backendu danego języka
(zwykle cc1, ew. cc1plus, jeśli wywołać z -x c++).

> Zdaje się, że jest trochę aplikacji korzystających z tego preprocesora
> do czegoś innego niż kompilacja kodu w C/C++.

Nie tylko vfmg i pochodne, ale także xrdb (używane np. do wczytywania
~/.Xdefaults).
Kilka dni temu zapomniałem uaktualnić cpp przy uaktualnianiu gcc,
a przed chwilą (po włączeniu komputera po przerwie) bardzo się zdziwiłem
widząc rozjechanego xterma.

--
Jakub Bogusz    http://qboosh.cs.net.pl/