PLD i fbsplash

Pawel Sikora pluto w agmk.net
Czw, 16 Cze 2005, 12:39:17 CEST

On Friday 08 of April 2005 18:23, Cezary Krzyzanowski wrote:
> [...]
> potrzebnymi do ruszenia systemu), nawet zrobiłem swój własny obraz,
> który zachował funkcjonalność dystrybucyjnego initrd + posiadał
> odpowiednie pliki do splasaha. No już próbowałem wszystkiego - podążałem
> za paroma różnymi sposobami opisanymi na stronie projektu, na forach
> Gentoo, w/g plików dokumentacji dostarczonych razem ze splashutils.
>
> Niestety, brak rezultatu. Czym to może być spowodowane? Wydaje się,
> jakby nasz kernel po prostu olewał sobie istnienie /sbin/splash_helper'a
> i totalnie nie baczył na jakiekolwiek ustawienia dodatkowe.

splash_helper byl zlinkowany z glibc-static a powinien z klibc.
poprawienia wymagal takze init skrypt bo testowal w /proc cos
co zostalo przeniesione w inne miejsce. aktualnie uzywam
splashutils-1.1.9.6-0.2 na i686 z rivafb i dziala calkiem znosnie.
[ http://149.156.124.14/~pluto/splash.png ]

> Uruchomienie z opcjami typu video=vesafb:1024x768 splash=silent, lub
> video=radeonfb:1024x768 splash=silent, lub nawet ze strony Gentoo:
> splash=silent,theme:{darkblue, gentoo,emergence}, no po prostu totalnie
> nic nie chce ruszyć. Już nie wiem totalnie gdzie szukać.

do speca kernela trzeba bedzie dorobic doklejanie initramfs
w przypadku wlaczenia bconda_with_early_splash i nie tykac initrd,
bo nie kazdy chce opasly initrd z grafikami. kiedys zaczalem
sie z tym bawic, ale cos mi niedzialalo, a potem nie mialem czasu.
zarys starej latki w zalaczniku. jak chcesz mozesz sie pobawic/poprawic.

--
The only thing necessary for the triumph of evil
  is for good men to do nothing.