rc-scripts a duzo adresow na interfejsie

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Śro, 29 Cze 2005, 23:41:08 CEST

On Wed, 29 Jun 2005, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> Nie mam pomysłu dlatego jest takie paskudztwo jak powyżej ;/ Trzeba by
> pomierzyć ile zajmuje np. sprawdzenie do 10240 w pętli i jeśli krótko to
> od razu zaserwowanie sporej liczby.

hhmmm.... może coś w tym stylu (to tylko pomysł, nie rozwiązanie):
$ cat ifcfg-test
IPADDR=""
IPADDR1=""
IPADDR23423=""
IPADDR343=""
$ grep ^IPADDR test.txt | cut -f 1 -d= | sed -e 's/IPADDR//' | sort -nr | head -1 | wc -c
6
$

Teraz w zależności od ilości znaków mamy max liczbę, którą należy brać pod
uwagę. Tutaj będzie to 6 znaków, więc 99999. W ten sposób można zawęzić
pętlę do max liczby używanej.

P.S.: tak, to jest wybitnie brzydkie, ale spać mi się chce.