tetex.spec

Paweł Sakowski saq w pld-linux.org
Śro, 16 Mar 2005, 22:02:29 CET

On Wed, 2005-03-16 at 08:23 +0100, Charles wrote:
> Jeśli nie, to nie wyobrażam sobie
> maszyny z PLD bez zainstalowanego poldka (dotyczy to też chyba builderów?),
> szczególnie takiej, na której ktoś coś buduje i musi pobrać wymagane
> pakiety.

Są tacy co nie wyobrażają sobie maszyny z PLD bez vima, aż ich przed
taką nie posadzę ;) Jeśli uważasz że builder powinien mieć poldka, OK --
dopisz go do Requires w rpm-build. W przeciwnym wypadku nie ma co
wycinać _potrzebnych_ zależności.

Praktyczny przykład PLD bez poldka: dedykowany chroot bo budowania w
środowisku innym niż aczowe:

rpm --root=/dupa --initdb
poldek --root=/dupa -u rpm-build
chroot /dupa $HOME/bin/builder pakiet.spec

Ostatnio się tak bawiłem ZTCP przy okazji pythona 2.4 (zanim wszedł do
Ac), kiedy pół systemu zależało od libpython2.3. poldek, kernel,
X11-libs itp. w takim chroocie są zbędne, co najwyżej można proca
podmontować.

Poza tym devel-hints-{en,pl}.txt ma zawsze rację. Jeśli uważasz że tak
nie jest, to najpierw modyfikuj devel-hints a potem spece.

--
Paweł Sakowski <saq w pld-linux.org>
PLD Linux Distribution