Zmiana supportu dla sparc i alpha w Th

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Czw, 17 Mar 2005, 19:57:32 CET

On Thu, Mar 17, 2005 at 07:10:18PM +0100, havner wrote:

> Bo moze bylo walkowane nie raz?

> No to ja powiem to co juz mowilem przy ostatnich dyskusjach, z i386 jest
> mi rybka, alpha jest umierajaca,

bardzo powoli - ileś maszyn zostało sprzedanych i szybko nie znikną
(tak jak było ich stosunkowo mało w porównaniu do x86, tak ta ilość nie
zmniejsza się istotnie).
Sprzedaż teraz jest pewnie minimalna lub zerowa, ale HP nadal ma alphy
w ofercie - od tzw. (teraz) "low endowych" jakie służą nam za buildery
(1 CPU/kilkaset MHz) do 32 CPU/1.2GHz.

> ale sparc moim zdaniem na pewno nie i
> spokojnie ze sparcow da sie robic porzadne desktopy, wiec nie
> zakwalifikowalbym tej architektury jako pobocznej...

32-bitowy sparc (w sensie sprzętu i jądra, nie userlandu) jest prawie
martwy (brak nowych maszyn, jądro prawie nie rozwijane).
Natomiast sparc64 się jeszcze rozwija, jest nowy sprzęt, davem nadal
ciągnie aktywnie ten port.

32-bitowe ppc będzie się kończyć (IBM-owe pSeries są 64-bitowe od
dobrych kilku lat), ale nadal istnieje ileś działających RS/6000
czy *Maców sprzed G5.