amd64 vs x86_64 w rpm-ie

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Czw, 17 Mar 2005, 20:48:40 CET

On Thu, Mar 17, 2005 at 03:02:00PM +0100, Paweł Sikora wrote:

> em64t to medialna popierdolka intela, ktora w testach wypada gorzej
> niz zwykle P4. to tylko zwykle ia32 z 64 bitowymi rozszerzeniami pamieci,
> a nie natywna 64 bitowa architektura, ktora mogla by nawet probowac
> konkurowac z amd64. w tej chwili intel po porazce ia64 nie ma nic
> do powiedzenia na rynku 64 bitow. zostaje daleko w tyle za amd64 i ppc64,
> ktore wytyczaja trendy na najblizsze lata. w proporcjach mozliwosci/cena
> intel lezy i poza kreceniem zegarem i marketingowym belkotem nic nie
> prezentuje.

ppc64 ma tę samą "wadę" co ia64: nie jest zgodne z x86.
Co działa na ppc64? AIX, MacOS X, Linux, pewnie któreś *BSD.
Nie przesadzałbym z tymi trendami.

> ja jestem za wspieraniem implementacji standardu x86-64
> w postaci k{8,10(dual core)} amd pod nazwa amd64 oraz
> rozejrzeniem sie za jakims builderem ppc64, bo to jest
> przyszlosc w strone ktorej pld-th powinno isc.

> nie (it is almost entirely compatible with amd64).

Userland chyba zupełnie (tylko że bez 3dnow), w jądrze może być więcej
różnic. W 2.6 jest wybór GENERIC/K8/PSC (to ostatnie to Intel). Być może
robi coś więcej poza wyborem optymalizacji - nie szukałem.