mysql i uprawnienia do /var/lib/mysql

Nie, 27 Mar 2005, 23:36:58 CEST

On Sunday 27 of March 2005 23:19, Tomasz Grobelny wrote:
> Mam wrażenie że to kiedyś było poruszane (niewykluczone że przeze mnie) ale
> poprawy nie widać więc piszę (jeszcze raz?). Z domyślnymi uprawnieniami do
> katalogu /var/lib/mysql (root:root 751) mysqld nie startuje. Co stoi na
> przeszkodzie żeby zmienić je na jakieś działające (np. mysql:mysql 751,
> przynajmniej na czas startu demona)? Już któryś raz po upgrade mysqla baza
> nie wstaje a razem z nią połowa usług, to zaczyna być denerwujące.
Przenieś bazę do /var/lib/mysql/coś np:

[arekm w iarm ~/test]$ sudo ls -l /var/lib/mysql
razem 12
drwxr-x--x  3 mysql mysql 4096 2005-03-25 20:30 mysqldb
-rw-r-----  1 root  root  3565 2005-03-13 15:36 mysqld.conf
lrwxrwxrwx  1 root  root    33 2005-02-18 16:26 mysql.sock
-> /var/lib/mysql/mysqldb/mysql.sock

mysql.mysql na /var/lib/mysql to dziura w wielu instalacjach mysqla pldowego.

--
Arkadiusz Miśkiewicz                    PLD/Linux Team
http://www.t17.ds.pwr.wroc.pl/~misiek/  http://ftp.pld-linux.org/