SPECS: aMule.spec - fixed typo, typos...

Paweł Sikora pluto w agmk.net
Śro, 4 Maj 2005, 14:12:23 CEST

Piotr Szymanski wrote:

> Hi,
> Marcin Doliński (Wednesday 04 of May 2005 13:52):

> A dlaczego? Mnie szczerze denerwuje to ze msuze przewinac calego poprzedniego
> maila ktorego jzu i tak czytalem zeby zoabczyc co ktos napisal, na lsita kde
> mam ochote niekiedy komus przywalic jak watek sie ciagnie na 30 wiadomosci.
>
> A jak mam nad trescia na ktora odpowiada to nie musze sie meczyc z
> przewijaniem tylko od razu rzut oka.

odnośnie pisania na grupę...
tak jak to w życiu bywa, tak i w sieci
obowiązuje (n)e(t)ykieta.

w wielkim skrócie:

- przy odpisywaniu tnij zbędne śmieci
   w stylu: sygnatura na 10 wierszy, reklamy
   yahoo, itp. bo inaczej po kilku odp. będzie
   200 linii śmieci i 10 własciwego tekstu.

- nie cytuj całej wiadomości, chyba że jest
   to niezbędne. jeżli cytujesz słowa "przedmówcy"
   to odpowiadaj pod każdym akapitem z osobna,
   jeżli email ma dłuższą treść, lub dotyczącą
   kilku tematów. jeśli nie jest to konieczne
   to nie cytuj nic z poprzedniego listu i tylko
   ewentualnie w temacie do otrzymanego tematu
   wiadomości dodaj "RE: " jeśli nie zrobi tego
   za ciebie program obsługi poczty, co się
   chyba nie zdarza. dobrze widziane jest
   przytaczanie tylko tych słów adresata,
   które są ważne w naszej wypowiedzi,
   a pozostałe usuwajmy, tak samo jak reklamy
   (stopki) dodawane automatycznie do wszystkich
   wiadomości na serwerach z darmowymi kontami.

- odpisuj *POD* wlasciwym cyctatem, a nie na
   górze "bo tak ci się akurat kursor ustawił".
   dlaczego tak?

   O: bo zaburza z naturalny porządek czytania tekstu.
   P: dlaczego pisanie nad cytatem jest denerwujące?
   O: pisanie nad cytatem.
   P: co jest najbardziej denerwującą rzeczą
      na grupach dyskusyjnych?

- pisz listy w formacie tekstowym, a nie HTML,
   chyba że akurat jest to konieczne,
   ale na pewno nie pisz standardowo (domyślnie)
   w formacie HTML. Po pierwsze format tekstowy
   zajmuje znacznie mniej KB, a po drugie wiele
   osób choćby np. czyta pocztę poprzez strony
   www i jeśli nawet ma opcję podglšdu wersji
   w HTMLu to za pewne tego nie zrobi i na marne
   chociażby twój trud; nie wykorzystuj
   wszystkich możliwości związanych z formą
   listu HTML jeśli już musisz w nim pisać -
   niech list będzie bez zbędnych wodotrysków"
   jak np. czcionka każda inna w nowej linii,
   tysiące kolorów i dziesiątki wstawionych
   rysunków.

   jeśli nie będziesz stosować się do podstawowych
   zasad, to twój adres wyląduje na dnie killfile-a.