Java i Th

Paweł Sakowski saq w pld-linux.org
Śro, 11 Maj 2005, 01:04:37 CEST

On Tue, 2005-05-10 at 23:53 +0200, Patrys :: Patryk Zawadzki wrote:
> Za to j2re wolno rozprowadzać, jeśli jest
> wymagane przez inną część produktu.

Nie tak. Można rozprowadzać jako dołączone do produktu (jako jego
integralną część). Już nie pamiętam jak to było sformułowane, ale "Hello
World" na produkt się nie kwalifikowało.

> Tutaj pojawia się pytanie, czy jest możliwość stworzenia osobnego
> repozytorium (bo jak rozumiem, nie wolno razem z j2re udostępniać
> konkurencyjnych maszyn JVM) z j2re, eclipse, ant, tomcat itp?

Z powyższego powodu j2re nie można.

> Oczywiście
> zawartość tego nie trafiłaby nigdy na płyty instalacyjne PLD.

Co za różnica? Na FTP-ie czy na płytach to dalej jest dystrybuowanie.

> Dużo ludzi narzeka na brak narzędzi i o ile sdk czy j2re łatwo z rpm
> zainstalować, to problem pojawia się w przypadku innych narzędzi.

Zestaw kaffe+jikes (-rHEAD) działa całkiem nieźle. Po pewnych zabiegach
udało mi się na bezsunowym chroocie zbudować i odpalić eclipse (chociaż
trzeba przyznać, że segfaulcił gorzej niż Windows).

Możnaby się pokusić o zainstalowanie na builderach SDK i puszczenie na
ftp Jakarty itp. W dystrybucji do spełniania zależności można trzymać
kaffe (funkcjonalność częściowa, np. ant i HelloWorld działają dobrze,
eclipse działa źle). Jak ktoś sobie sam przebuduje java-sun, to (w
teorii) to jedno sobie zbuduje i zainstaluje lokalnie, a resztę
dopoldkuje.

Z problemów jeszcze są inne pakiety na licencjach sunowskich, których
rzeczy (w szczególności Tomcat) wymagają (jaf i javamail z tych co
pamiętam), zamienników Open Source brak (na oko JAF byłby do napisania w
weekend, z javamail gorzej).

Disclaimer: powyższe jest w formacie brain dump i może nie być
zrozumiałe dla osób innych niż piszący. Może zawierać nadmierne
uproszczenia, przeinaczenia i przemilczenia możliwości alternatywnych ;)

--
Paweł Sakowski <saq w pld-linux.org>
PLD Linux Distribution