diff Ac Th (Re: SPECS: dbus.spec - next step, relese 4.2, java enabled, rebuild w/...)

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Śro, 11 Maj 2005, 12:35:46 CEST

On środa 11 maj 2005 10:19, Jakub Bogusz wrote:
> Co takiego ma wnosić Th w stosunku do Ac oprócz gcc 4.0?
> Ani więcej wspieranych rozwiązań, ani architektur...
> a nawet mniej. Za to więcej wymagań.

Jak na razie w ac jest (ojej) rozwój ciągły i coś nie widzę żadnych ruchów w
kierunku 'chodźmy to wydać'. Ale jeśli takowe się jednak zdarzą, to chyba
pamiętasz jak to było za czasów ra, gdy po mrożeniu nie mieliśmy żadnej innej
distro do zabawy?
Druga kwestia -- snapy kde/qt4. Jeśli to już wyjdzie (a nawet zanim wyjdzie --
rozwój snapów) to upgrejd do qt4 byłby trochę wstrząsający dla ac, natomiast
w th to żaden problem. Takich rzeczy będzie się robiło coraz więcej (na razie
ac jest dwie linie gcc za headem... za jakiś czas będzie trzy).
Trzecia -- th daje mi możliwość przygotowywania lepszej automatyki. I takowa
już jest działająca (ja jej używam). Niedługo pewnie zrobi się na jeden dzień
przerwę w puszczaniu zleceń do ac i przeflancuję całe ac na nową automatykę,
a wtedy (a) przenoszenie paczek będzie zabierało minut 30, a nie 300 i (b) ac
będzie mogło od razu korzystać z poprawek, jakie będę wprowadzał.
Ostatnia rzecz -- na wakacjach mam zamiar się zabrać za zrobienie odpowiednika
rc-inetd dla obsługi demonów (tzn. że jak ktoś będzie chciał, to będzie miał
startowanie demonów takie jak jest teraz, inny będzie mógł sobie podłączyć
freedt, czy co tam jeszcze i to będzie zawsze działało od kopa) oraz
przepisanie anacondy, żeby się dogadywała z poldkiem. Gdzie mam to robić? W
ra?

> W Th? i486 (*3), x86_64, ppc.
> Na alphę ani sparca (nawet 32) nie ma nic.
> Nawet jeśli mają być "nie wszystkie pakiety", to przy coraz większej
> liczbie pakietów lecących do Th nadrobienie może być trudne.
>
> (swoją drogą dlaczego 32-bitowe ppc tak, a alpha i sparc(64) nie?
> alpha chyba nie jest już rozwijana, ale dostępne maszyny (za hp.com) nie
> ustępują raczej dostępnym opartym na 32-bitowym ppc;
> sparc64 jest nadal rozwijaną architekturą)

Założenie jest takie, że ludzie nie wykorzystują sparca i alphy tak samo, jak
ppc i *x86, więc będzie znacznym ułatwieniem dla rozwoju dystrybucji, jeśli
się je wydzieli. Nawet Debian, przy ich zasobach ludzkich, doszedł do
podobnego wniosku. Druga sprawa jest taka, że z punktu widzenia zastosowań
serwerowych ac pewnie przez dłuższy czas będzie sparcowcom i alphowcom
wystarczało, więc w th tego nawet nie dotykam, póki rzeczywiście nie zajdzie
potrzeba.