Java i Th

Piotr Szymanski djurban w pld-dc.org
Śro, 11 Maj 2005, 13:04:02 CEST

Hi,
Patrys :: Patryk Zawadzki (Tuesday 10 of May 2005 23:53):
> Czy są jakieś szansę na realne używanie pakietów zależących od Javy w
> PLD? Chodzi mi o dostęp do RPM.
Nie ma, ale jest bardzo realnym pomyslem zrobienie czegos takiego (rozmawialem
kiedys o tym z havnerem ale i ja mam malo czasu i jak widac rowniez on).

Mozna zainstalowac j2SDK na builderach i normalnie udostepniac paczki javowe w
supported. Jave musialby sobie kazdy dobudowac z srpma, mozna by ją gdzies
wystawic:

1. robia tak inne dystrybucje np. MagicLinux (jeden z develoeprow publicznie
wystawia na swoim koncie jave suna - zrodla te z jrl)

2. Sciagac z PUBLICZNIE dostepnego od wiekow mirrora na planetmirror.com:
ftp://ftp.planetmirror.com/pub/java-sun/JDK-1.5.0/linux/jdk-1_5_0-linux-i586.bin
ftp://ftp.planetmirror.com/pub/java-sun/JDK-1.5.0/amd64/jdk-1_5_0-linux-amd64.bin
s/jdk/jre/ i macie jre.

A wydanie 1.5.0_02 jest tu:
ftp://ftp.planetmirror.com/pub/java-sun/J2SE/5.0_02/linux/jdk-1_5_0_02-linux-i586.bin
ftp://ftp.planetmirror.com/pub/java-sun/J2SE/5.0_02/amd64/jdk-1_5_0_02-linux-amd64.bin

Tyle ad binarki. Urla do tego developera magiclinuksa co to udostepnia moge
dac na priv bo moze nie zyczylby sobei zeby nagle cwierc pld zwalilo mu sie
na serwer.

> Z tego, co widziałem w licencji Sun, j2sdk nie mamy szans udostępnić, bo
> tego nawet kopiować nie wolno.
A co robi planetmirror? Juz od 2000 roku mirrorurja kawal rzeczy suna i stoja.

> Za to j2re wolno rozprowadzać, jeśli jest
> wymagane przez inną część produktu.
Napisac jakis produkt i rozprowadzac z java suna w supported. A produkt moglby
nawet do czegos posluzyc w PLD (np. niech to bedzie jakis frontend na
poldka).

> Tutaj pojawia się pytanie, czy jest możliwość stworzenia osobnego
> repozytorium (bo jak rozumiem, nie wolno razem z j2re udostępniać
> konkurencyjnych maszyn JVM) z j2re, eclipse, ant, tomcat itp?
Nie bedzie javy suna z taka licencja jaka teraz jest na ftpie PLD, nawet gdyby
zmienili  i pozwolili dystrybuwoac to i tak bym byl rpzeciw wyrzucaniu
konkurentow i to najwyzej ta java suna by trafila do jakiegos oddzielnego
katalogu na ftp.
--
Piotr Szymanski
djurban w pld-linux.org