desktopy

Grzegorz Dąbrowski gdx w o2.pl
Nie, 29 Maj 2005, 15:56:19 CEST

Dnia 26-05-2005, czw o godzinie 13:31 +0200, Paweł Sakowski napisał(a):

> Dla ułatwienia utrzymania desktopów w ryzach możnaby jeszcze pokusić się
> o dodanie do rpm-a (w okolicy Checking for unpackaged file(s)) jakichś
> podstawowych sprawdzeń poprawności tworzonych pakietów. W szczególności,
> jeśli pakiet w %{_desktopdir} będzie zawierał błędny plik to deweloper
> się o tym dowie z komunikatu ostrzeżenia/błędu (niepotrzebne skreślić).
>
> Jak to głupi pomysł to nie bijcie ;)

Bardzo dobry pomysł. Aby ułatwić myślenie to dorzucę co potrafi system
pakietów box [1] w tych kwestiach. Cel jest taki, aby to co się da
automatycznie naprawić a to czego nie to wykryć. Jak się wam spodoba to
możecie to w PLD użyć ;-)

* sandbox
 - wykrywanie wywołań post-install, czyli automatyczne tworzenie sekcji
post-install zapisanej w zbudowanym pakiecie a nie w pliku opisu pakietu
(~spec) (depmod, scrollkeeper, update-mime-database,
update-desktop-database, ldconfig, ...)
 - śledzenie praw do plików (install, chmod, chown, ...)
 - śledzenie wywołań pkg-config-a i zapisanie zależności w zbudowanym
pakiecie
* automatyczny post-install na podstawie listy plików (np. instalacja
plików *.schemas, /usr/share/mime/packeges/*.xml wymusza
update-mime-database itp.)
* walidacja pliku opisu pakietu (xml schema)
* automatyczne poprawki przy pakietowaniu np.:
- naprawianie /usr/man, /usr/doc
- naprawianie plików desktop (średniki, literówki [np.
s/^Genericname/GenericName/], zaszłości [np.
s/^StartupNotification/StartupNotify/], brakujące encoding lub
Legacy-Mixed, zmiana 0/1 na false/true, usuwanie zbędnych kategorii
["Application", "X-Ximian-Main", "X-Red-Hat-Base"], itp...)
- optymalizacja plików gconfa poprzez "ściśnięcie" xml-a oraz usunięcie
tłumaczeń języków niewspieranych (u mnie 177 plików schemas zajmuje
1,367,014 bajtów)
* testy automatyczne w porównaniu z _poprzednią_ _wersją_ pakietu
binarnego, np:
- pliki różnicowe dla automatycznych zależności (requires czyli soname,
dotnet oraz buildrequires czyli te wyryte z pkg-configa oraz dla
"provides"), automatycznej sekcji post-install, "configure
--help" (bardzo ułatwia wykrycie czy doszły jakieś nowe przełączniki),
różnice plikowe (z uwzględnieniem wersji lub wersji głównej),
zkonsolidowanyh bibliotek dla programów (np. jeśli coś nagle przestało
się konsolidować z libdb.so.2 to należy sprawdzić dlaczego i czy to nie
błąd)

... i wiele innych ciekawych rzeczy których tu nie wymieniłem z braku
czasu i kiepskiej pamięci ;-)

[1] -
http://cvs.gna.org/viewcvs/pingwinek/pgw-box/box.pl?rev=1.147&content-type=text/vnd.viewcvs-markup

--
Grzegorz Dąbrowski <gdx w o2.pl>
nie, nie pracuję dla znanego czasopisma komputerowego