hc-cron i vixie-cron

Marcin Kaminski maxiu w best.net.pl
Pon, 30 Maj 2005, 15:03:26 CEST

Witam
Zgłaszałem buga dotyczącego hc-crona
(http://bugs.pld-linux.org/index.php?do=details&id=5647). Dotyczy on także
vixie-cron i pewnie innych cronów jeśli zbudowane zostały na bazie
vixie-crona.
Skontaktowałem się już z autorem hc-crona, obiecał wypuścić poprawkę. Wątpię
żeby Paul Vixie mi odpisał apropo vixie-crona, w końcu ten soft zakończył
rozwój 10 lat temu.
Ogólnie patche na ten błąd są trywialne, oba w załączniku. Wystarczy je
dołożyć na końcu listy patchy w specu.

Szybki test na "podatność" cronów można wykonać dodając zadanie np. co minutę,
które trwa pomiędzy pół sekundy, a sekundą, np:
* * * * *       maxiu   usleep 550000
Następne zadana mogę się wykonać podwójnie (sekundę przed i o czasie). Przy
obciążonych systemach może to być mniej deterministyczne.

Prosiłbym o dodanie tych patchy i dziękuję :) Spatchowany hc-cron działa u
mnie od kilku dni i nie pominął ani nie uruchomił podwójnie żadnego zadania.

PS. Czy sÄ… u nas jeszcze jakieÅ› inne crony poza vixie i hc-cron? anacron jest
wywoływane z normalnych cronów więc się "nie liczy"

--
- Marcin Kaminski --------------------------------- maxiu -
--- software developer ------------------- 6net project ---

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej pld-devel-pl