/etc/fonts/conf.d WTF?

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Pią, 11 Lis 2005, 11:52:32 CET

Po upgrade'dzie Ac na dwóch maszynach spieprzyło mi się wyświetlanie
czcionek w Xach. W szczególności, to Firefox olewa mój wybór fontów
i wyświetla zawsze jakieś paskudztwo (prawdopodobnie pierwszy font
danego typu z ustawień fontconfig), nawet jeśli kod strony nie rusza
fontów.

W końcu zajrzałem do /etc/fonts... I za cholerę
nie wiem o co tam biega... Dla mnie to wygląda na jakiś idiotyzm.

W /etc/fonts/fonts.conf:

        <include ignore_missing="yes">conf.d</include>
        <include ignore_missing="yes">local.conf</include>

A w /etc/fonts/conf.d/:

        autohint.conf
        no-bitmaps.conf
        no-sub-pixel.conf
        sub-pixel.conf
        unhinted.conf
        yes-bitmaps.conf

Zawartość tych plików mniej-więcej odpowiada nazwie. I, jak rozumiem,
wszystkie są includowane. A więc domyślna konfiguracja to:

  autohinting jednocześnie włączony i hinting wyłączony
  sub-pixel jednocześnie włączone i wyłączone
  bitmapowe fonty jednocześne włączone i wyłączone

Z tego efekt jest właściwie bliżej nieokreślony...

Kto to wymyślił albo u nas spakietował w takiej postaci?

Nie powinno być jeszcze jednego katalogu, który byłby includowany
zamiast tego conf.d/ i w którym byłyby linki do _wybranych_ plików z
cond.d/?

OK.... znalazłem plik README.confd... jeśli to nawet działa, to za
cholerę nie jest intuicyjne. Już lepiej jakby ten plik README leżał w
tym conf.d/, jak w źródłach. Jakieś pomysły jak to _sensownie_ rozwiązać?

Pozdrowienia,
        Jacek