SPECS: rpm.spec - updated to 4.4.3 - removed obsolete build, kill-p...

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Sob, 19 Lis 2005, 18:34:53 CET

On Sat, Nov 19, 2005 at 06:02:43PM +0100, Paweł Gołaszewski wrote:
> [...]
> [...]
>
> No nie - czyżby w końcu...? :D Jak rpm to raportuje?

Przy -qR wyświetla jako zależność, ale przy -i bez marudzenia instaluje
bez.

> Teraz - jak takie coś do poldka wcisnąć? :)

Z tego co mi się obiło w źródłach, to jest zależność z dodatkową flagą.

> Na jakiej podstawie jest określane czy taki "ficzer" jest dostępny?
> parsowanie /proc/cpuinfo czy jakoś inaczej? Bo to może rozwiązać częściowo
> problem i686 i dostępności pewnych instrukcji...

/proc/cpuinfo. Z ciekawszych rzeczy (żeby nie wklejać 30 linii):
$ rpmdeps --cpuinfo
cpuinfo(3dnow)
cpuinfo(3dnowext)
cpuinfo(bogomips) = 1671.16
cpuinfo(cache_size) = 64_KB
cpuinfo(cmov)
cpuinfo(cpu_MHz) = 850.356
cpuinfo(cpu_family) = 6
cpuinfo(fpu)
cpuinfo(mmx)
cpuinfo(mmxext)
cpuinfo(tsc)

Użyteczne są głównie mmx*,sse*,3dnow*.
R: cpuinfo(cmov) musiałyby mieć praktycznie wszystkie pakiety i686
z kodem natywnym - ręcznie tego dodawać na pewno nie ma sensu.
W Ac można by użyć "cpuinfo(cpu_family) >= 4" w paru pakietach
budowanych jako i386 działających dopiero od i486 (z braku portu i486).

> Jak te rzeczy działają? Głównie chodzi mi o libtool-a i pkgconfig-a.

libtool - zależności *.la od innych *.la generowane na podstawie
dependency_libs.
pkgconfig - aktualnie nie działa, bo używa opcji nie istniejących
w aktualnym pkgconfigu.
bash - tylko zależności, przez bash --rpm-requires
java - jakieś zabawy z jarem i jcf-dump

--
Jakub Bogusz    http://qboosh.cs.net.pl/